DİB Yönetmelik Değişiklikleri Teklifimiz



Haber Kayıt Tarihi : 06 Kasım 2023

DİYANET PERSONELİNİN TOPLUMDAKİ SAYGINLIÄžININ ARTIRILMASI,GÖREVLİLERİN DAHA REFAH VE HUZUR İÇERİSİNDE YAÅžAMASI ADINA

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

TEÅžKİLAT YÖNETMELİKLERİ İLE İLGİ

BAÄžIMSIZ DİYANET VAKIF -SEN’İN GÖRÜÅž VE ÖNERİLERİ

AŞAĞIDAKİ ŞEKİLDE

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞINA

 Ä°LETİLMİŞTİR

1-        DİN GÖREVLİSİNİN SAYGINLIÄžININ ARTIRILMASI

Halkın büyük çoÄŸunluÄŸu nezdinde, sadece cenaze yıkayan, camide namaz kıldıran, toplumsal hiçbir fonksiyonu olmayan, atıl bir meslek olarak görülen imamlığın imajının kurtarılması ve toplumdaki saygınlığının artırılması için yasal düzenlemeler yapılmalı.

Bunun için:

a)        Din görevlilerinin bulundukları bölgelerdeki yetkileri artırılmalı. Özellikle köylerde muhtardan daha aÅŸağı kademede sayılan imamların, en azından muhtarla denk olması ve muhtarla eÅŸit yetkilere sahip olması için yasal düzenlemeler yapılmalı.

b)       Özellikle merkezi camilerdeki imam-hatip ve müezzin-kayyımların camilerin temizliÄŸinde görevlendirilmesi, cemaatin büyük bir kısmı nezdinde imamlar sanki temizlik görevlisiymiÅŸ gibi algılanmakta, bu da mesleÄŸin saygınlığını olumsuz yönde etkilemektedir. Camii temizliÄŸi imamların veya müezzinlerin görevleri olmaktan çıkarılmalı, bu iÅŸ temizlik ÅŸirketlerine yaptırılmalı veya camii temizliÄŸi için ayrı bir kadro ihdas edilmesi için yasal düzenlemeler yapılmalı.

c)        Evlendirme YönetmeliÄŸinin 7. Maddesine göre “Evlendirme memuru, belediye bulunan yerlerde belediye baÅŸkanı veya bu iÅŸle görevlendireceÄŸi memur, köylerde muhtardır. Bakanlık il nüfus ve vatandaÅŸlık müdürlüklerine, nüfus müdürlüklerine ve ilgili dış temsilciliklere evlendirme memurluÄŸu görev ve yetkisi verebilir.

EÅŸlerden birinin yabancı olması halinde evlendirmeye il ve ilçe belediye evlendirme memurlukları ile nüfus müdürleri yetkilidir. Belediye BaÅŸkanı, Nüfus memuru, Köy Muhtarı gibi meslek gruplarına tanınan nikâh kıyma yetkisi Diyanet İşleri BaÅŸkanlığı personeline de tanınmalı, din görevlisinin kıydığı nikâhın da resmi geçerlilik kazanabilmesi için yasal düzenlemeler yapılmalı.

d)       Camilerdeki yardım toplama faaliyetleri din görevlisinin saygınlığını zedeleyerek görevlileri dilenci konumuna düÅŸürmektedir. Din görevlilerinin bir an önce bu durumdan kurtulması ıhın gerekli çalışmalar yapılmalı, bunun için bir sistem oluÅŸturulmalı.

e)        Türkiye’de deÄŸiÅŸik kurumlar tarafından yapılan ve ülkede çalışanların geçim koÅŸullarını ortaya koyan araÅŸtırmanın 2010 Aralık ayı sonuçlarına göre, dört kiÅŸilik bir ailenin yoksulluk sınırı 2.400 ila 3.000 lira arasında deÄŸiÅŸmektedir. Her ne kadar din görevlilerinin aylık gelirlerinde bir iyileÅŸme yapılmış olsa da, aralık ayı verileri göz önüne alındığında, günümüz ÅŸartlarında bu gelirle bir aileyi geçindirmek çokta mümkün deÄŸildir. MeslektaÅŸlarımızın büyük bir kısmı borç yükü altında ezilmekte, borçlarını ödemek için ek gelir kapıları aramakta, hatta köyde görevli olanlar çiftçilik yapmak zorunda kalmaktadır. Bu durum da mesleÄŸin saygınlığını zedelemektedir. Din görevlilerinin bu durumdan kurtarılması için, yoksulluk sınırı dikkate alınarak aylık gelirlerine ciddi bir artış yapılması için çalışmalar yapılmalı.

2-        YAZ KURSLARI ve KUR’AN YASAÄžI

BilindiÄŸi gibi ülkemizde, dünyanın hiçbir yerinde olmayan ve de saçma sapan olan bir yasanın uygulamaya konulması sonucunda, 12 yaşından küçük çocuklara Kur’an öÄŸrenme yasağı getirilmiÅŸtir. Küresel güçler Türkiye’de Hıristiyanlığı yaymak amacıyla misyonerlik faaliyetlerini maddi ve manevi olarak desteklerken bizler ise, bizi biz yapan milli ve manevi deÄŸerlerimizi; en baÅŸta da Kutsal Kitabımızı çocuklarımıza yasaklamakla bu güçlerin ekmeÄŸine yaÄŸ sürmekteyiz.

Bu yasak Anayasamızın 24. Maddesinedeki “Din ve ahlak eÄŸitim ve öÄŸretimi Devletin gözetim ve denetimi altında yapılır. Din kültürü ve ahlak öÄŸretimi ilk ve ortaöÄŸretim kurumlarında okutulan zorunlu dersler arasında yer alır. Bunun dışındaki din eÄŸitim ve öÄŸretimi ancak, kiÅŸilerin kendi isteÄŸine, küçüklerin de kanuni temsilcisinin talebine baÄŸlıdır.

Kimse, Devletin sosyal, ekonomik, siyasi veya hukuki temel düzenini kısmen de olsa, din kurallarına dayandırma veya siyasi veya kiÅŸisel çıkar yahut nüfuz saÄŸlama amacıyla her ne suretle olursa olsun dini veya din duygularını yahut dince kutsal sayılan ÅŸeyleri istismar edemez ve kötüye kullanamaz.”  ilkesine aykırıdır.

Ayrıca din eÄŸitimi hakkının kısıtlanması Anayasamızın 14. maddesinde bulunan “Anayasa hükümlerinden hiçbiri, Devlete veya kiÅŸilere, Anayasayla tanınan temel hak ve hürriyetlerin yok edilmesini veya Anayasada belirtilenden daha geniÅŸ ÅŸekilde sınırlandırılmasını amaçlayan bir faaliyette bulunmayı mümkün kılacak ÅŸekilde yorumlanamaz.”  ilkesine de aykırıdır.

Ne gariptir ki 14. Maddede, yasak sınırlarının geniÅŸletilemeyeceÄŸine dair kesin bir hüküm bulunmasına karşın, ülkemizde din eÄŸitimiyle ilgili yasak hala sürdürülmektedir. Anayasa ve yasalarla teminat altına alınan ebeveynin çocuÄŸuna din eÄŸitimi verme hakkını kullanmasından kimseye zarar gelmez. İnsan hak ve hürriyetlerine aykırı olan bu yasağın bir an önce kaldırılması için, devletin desteÄŸi ile devletin gözetimi altında alınan din eÄŸitiminin en saÄŸlıklı din eÄŸitimi olacağı her ortamda dile getirilmelidir. Hiç kimsenin bundan korkmaması ve çocuklara doÄŸru din eÄŸitimi vermenin önündeki engellerin kaldırılması gerektiÄŸi vurgulanmalı ve bu ilkeler doÄŸrultusunda, yasağın kaldırılması için ciddi çalışmalar yapılmalıdır.

Ayrıca, bütün bunlara ilaveten, kadrolu veya ÅŸözleÅŸmeli ayrımı yapılmaksızın yaz kurslarında eÄŸitim veren cami görevlilerinin hepsine ek ders ek ders ücreti verilmelidir. Yaz kurslarında ek ders ücreti verilmesi için alt sınır olan 15 kursiyerin bulunması ÅŸartı 8’e indirilmeli, 8 tane kursiyeri bulunan cami görevlisine de, emeÄŸinin karşılığı olan bedel verilmelidir.

3-        KÖYDE GÖREV YAPANLARIN ÇOCUKLARININ EĞİTİMİ İÇİN YURT VE BURS DESTEĞİ

Köyde görev yapan kamu görevlilerinin çocuklarının ilköÄŸretim ve lise seviyesinde eÄŸitimleri çok zor hatta imkânsızdır. Köyde görev yapan din görevlisi ve diÄŸer kamu görevlilerinin çocukların eÄŸitimi ya saÄŸlanamıyor ya da bunun için ÅŸehir merkezinde ev tutuyor ve aile bölünüyor. Bu durumun birçok yönden maddi ve manevi sıkıntılar doÄŸurduÄŸu aÅŸikârdır. Köyde görev yapanların çocuklarına yurt ve burs temini suretiyle hem çocukların eÄŸitimi saÄŸlanmalı hem de ailenin bölünmesinin önüne geçilmelidir.

4-        RESMİ TATİLLER ve HAFTALIK İZİNLER

Haftalık izinler idari baÄŸlamda kullanıldığından, idari amirler bu izinleri keyflerine göre kullandırmaktadır. Bu aksaklığın önüne geçebilmesi için haftalık izinler net bir ÅŸekilde yasal dayanaÄŸa kavuÅŸturmalı.

Camii görevlileri hafta sonu ve resmi tatil günleri ile dini bayramların birinci günleri hariç, diÄŸer günlerinde resmi izinli sayılmalı. Hizmetin gerekleri dikkate alınarak izin verilemeyen cami görevlilerine görev yaptıkları tatil günleri için ücret ödenmelidir.

5-        DİYANETİN RESMİ SİTESİ DAHA İŞLEVSEL HALE GETİRİLMELİ

Diyanetin internet sitesini incelediÄŸimizde diÄŸer resmi kurumların sitelerinden hiçbir farkı olmayan sıradan resmi bir devlet sitesi görünümü vermektedir. Diyanetin sitesinin daha iÅŸlevsel hale gelmesi, hem din görevlilerinin eÄŸitilmesi, hem de dinini öÄŸrenmek isteyen Müslümanların bilgilendirilmesi amacıyla daha aktif bir konuma sahip olmalıdır. ÖrneÄŸin bir din görevlisinin dinini daha iyi anlaması ve cemaate de anlatması için Arapçayı bilmesi bir zorunluluktur. Ancak bunu kendi başına yapması da mümkün deÄŸildir. Bunun için bir kursa gitme imkânları da olmadığı için, piyasada satılan eÄŸitim cd’lerine müracaat ediyor. Oysaki D.İ.B. bu eÄŸitimi verebilecek yeterliliÄŸe pekâlâ sahiptir. Diyanet İşleri BaÅŸkanlığı, kendi din görevlilerini eÄŸitmek maksadıyla resmi sitesinde bir defaya mahsus olmak üzere online olarak Arapça dersleri vermeli, bu dersleri kayıt altına almalı ve o anda derslere iÅŸtirak edemeyenlerin istifadesi maksadıyla, derslere ait video kayıtlarını sürekli olarak sitesinde yayınlaması ve bulundurması gerekmektedir. Bununla beraber Tahsisi Huruf, AÅŸere-i Takrib, Tefsir, Hadis ve Fıkıh gibi önemli ilim dallarında da benzer çalışmalar yapılmalı Bunlarda siteden online olarak yayınlamalıdır. Bu derslere katılım gönüllülük esasına göre olmalı, katılımcılar arasında sınavlar yapılmalı, baÅŸarılı olanları daha iyi kadrolara yükselterek veya daha iyi ÅŸartlardaki bir yere atamalarını yaparak eÄŸitime katılım teÅŸvik edilmelidir.

6-      NAKLEN ATAMALARIN YAPILMA ÅžEKLİ

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞININ TAŞRA TEŞKİLATINA YAPILACAK

NAKLEN ATAMALAR HAKKINDA YÖNETMELİK TEKLİFİ

Bu teklif TaÅŸra teÅŸkilatına (İmam-Hatip, Müezzin Kayyım, Memur, VHKİ, Åžoför ve Hizmetli kadrolarına) yapılan naklen atamalarda, adam kayırma, torpil gibi usulsüzlüklere meydan vermemek ve bunların önüne geçebilmek amacıyla hazırlanmıştır. Naklen atamalarda yaÅŸanan olumsuzluklar ve çözüm önerileri aÅŸağıda maddeler halinde belirtilmiÅŸtir.

Naklen Atamalarda aÅŸağıda belirtilen özel durumları olanlar sınavdan muaf tutularak boÅŸ kadrolara onların yerleÅŸtirilmesine öncelik verilmelidir.

  1. 1.      Kendisinin veya bakmakla yükümlü olduÄŸu yakınlarından herhangi birisinin saÄŸlık sorunu sebebiyle mazeret grubuna dâhil olanlar.
  2. 2.      EÅŸi Herhangi bir kamu kuruluÅŸunda sözleÅŸmeli veya kadrolu pozisyonlarda çalışması sebebiyle eÅŸ durumundan mazeret grubuna dâhil olanlar.
  3. 3.      Üniversitelerin Lisans (Sadece İlahiyat Fakültesi, Hukuk Fakültesi ve Tıp Fakültesi bölümlerinde okuyanlar) Yüksek Lisans ve Doktora Programlarında okuyan ya da bu programlardan herhangi birisini kazananlardan eÄŸitim gördükleri üniversitenin bulunduÄŸu ÅŸehre atamasının yapılmasını talep edenler.

Yukarıda belirtilen guruplardan herhangi birisine dâhil olan iki veya üç kiÅŸinin de aynı yere müracaat etmeleri halinde öncelik yukarıda sıralamaya göre olmalıdır. Aynı gruba dâhil olan iki veya daha fazla kiÅŸinin aynı kadroya müracaat etmeleri halinde ise durumu daha öncelikli olan tercih edilmelidir.

 

Mazeret sınıfı dışında kalanların atamaları ise aÅŸağıda belirtilen ölçütlere göre yapılmalıdır.

1-   BoÅŸ Kadroların Duyurulması:

YaÅŸanan Olumsuzluklar: BoÅŸ kadroların duyurulması konusunda il ve ilçe müftülükleri zafiyet göstermektedir. BoÅŸ kadrolarının hepsini bildirmeleri gerektiÄŸi halde, sadece ücra yerlerdeki ve de bundan dolayı dolduramadıkları, tercih edilmeyen kadroları ilana çıkarmaktadırlar. Merkezi yerlerde bulunan ve diÄŸerlerine nazaran daha iyi ÅŸartlara haiz kadroları ise, kendi personeline dahi duyurmayıp, sadece daire personeline veya müftüye yakın kiÅŸilere haber vererek; bu kadrolara, yakınlarının atamasının yapılmasını saÄŸlamaktadırlar.

Çözüm Önerisi : Ä°l ve İlçe Müftülüklerindeki münhal kadrolar http://personelweb.diyanet.gov.tr adresinde Münhal Kadrolar adında bir bölüm oluÅŸturularak, sınavın yapılacağı güne en az 15 gün kala burada yayınlanmalıdır. Sınav tarihine 15 günden daha az bir zaman kala boÅŸalan kadrolar bir sonraki sınav tarihi için ilana çıkarılmalı. BoÅŸ kadroların bildirilmesi konusunda her müftü bizzat kendisi sorumlu olmalıdır. Münhal halde bulunan kadroların yayınlanması konusunda azami titizlik gösterilmeli, boÅŸ kadrolarını ilana çıkarmadan bu kadrolara atama yaptığı tespit edilen İl ve İlçe Müftüleri hakkında görevi kötüye kullanma ve görevini yerine getirmeme gibi suçlardan soruÅŸturma açılmalı, idari yaptırımlara gidilmelidir.

2-   Ä°lan Edilen Kadrolara Müracaat:

YaÅŸanan Olumsuzluklar: Münhal kadrolar ilan edilse bile müftü veya daire personeli tarafından, buralara müracaat etmek isteyen kiÅŸilere karşı olumsuz tutum sergilenerek veya alenen bu kadroya alacakları kiÅŸinin belli olduÄŸunu söyleyerek, buralara müracaat etmek isteyenlerin ÅŸevki kırılıyor ve müracaat etmeleri engelleniyor. Ayrıca, bütün bunlara ek olarak, baÅŸka bir ile yapılan müracaatlarda, atanmak isteyen kiÅŸinin oraya gidiÅŸ ve dönüÅŸ masrafları camiamız personeli için mali bir kayba sebebiyet vermektedir.

Çözüm Önerisi : Müracaatlar müftülüklerden deÄŸil de, http://personelweb.diyanet.gov.tr adresinde oluÅŸturulacak olan Münhal Kadrolar baÅŸlıklı bölümde ilana çıkan münhal kadroların yanına “BAÅžVUR” diye bir seçenek oluÅŸturulmalı ve müracaatlar internet üzerinden bu bölüme yapılmalıdır.

3-   Sınavların Uygulanması:

YaÅŸanan Olumsuzluklar: Yukarıda belirtmiÅŸ olduÄŸum sorunlara raÄŸmen bir kiÅŸi, boÅŸ olan kadroya müracaat etse dahi, yapılan sınavlar formaliteden öte geçmemektedir. Her ne kadar sınav için bir komisyon oluÅŸturulsa da, atamalar tamamen müftülerin inisiyatifine ve vicdanına bırakılmaktadır. Yapılan sınav sonunda liyakate bakılmaksızın daha önceden belirlenmiÅŸ olanlar kazanmakta, diÄŸerleri ne kadar iyi olursa olsun onlara, düÅŸük puan verilmektedir. Kendisine haksızlık yapılan kiÅŸide, elinde somut bir delili olmadığından dolayı hiçbir ÅŸekilde hak talep edememekte ve yapılan haksızlığa boyun eÄŸmek zorunda kalmaktadır.

Çözüm Önerisi : Sınavlar, ÅŸu anda da olduÄŸu gibi her ayın ilk Salı günü il veya ilçe müftülüklerde yapılmalı, ancak uygulanma biçiminde deÄŸiÅŸiklik yapılarak, yazılı sınav ve sözlü-uygulamalı sınav ÅŸeklinde iki aÅŸamalı olmalıdır.

a)      Yazılı Sınavın Uygulanması:

Yazılı sınavlar için Türkiye’nin her yerinde tek bir saat belirlenmeli ve baÅŸlama saati sabah saat 10:00 olmalıdır. Sınava girecek olan herkesin belirlenen saatte, sınavın yapılacağı il veya ilçe müftülüklerinde hazır bulunmaları saÄŸlanmalıdır. Sınava belirlenen saatten sonra gelenler haklarını kaybederler ve sınava giremezler. Sınav soruları en az 10, en fazla 20 olmak ÅŸartıyla klasik veya test usulü ÅŸeklinde olabilir. Sınavlarda sorulacak sorular için EĞİTİM HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞܒnce veya BaÅŸkanlıkça belirlenecek herhangi birim tarafından oluÅŸturulacak komisyonda hazırlanmalı. Komisyon üyeleri 2 kiÅŸiden az; 3 kiÅŸiden de fazla olmamalıdır. Her ay ayrı bir komisyon oluÅŸturulabileceÄŸi gibi, tek bir komisyon kurularak bütün sınavların soruları belirlenen kurul tarafından da hazırlanabilir. (Her ay için ayrı bir kurul oluÅŸturulması etik yönden daha uygun olur.) Sınav soruları her bir meslek grubu (İmam-Hatip, Müezzin Kayyım, Memur, VHKİ, Åžoför ve Hizmetli) için ayrı ayrı hazırlanmalı ve sınava giren aynı meslek grubunda olan herkes için ülke genelinde aynı sorular sorulmalı. Sınav soruları İmam-Hatipler ve Müezzin Kayyımlar için, Kur’an-ı Kerim, Akaid, Fıkıh (İbadet Konuları), Siyer, Ahlâk, Dini ve Mesleki Kültür, BaÅŸkanlık ve Devlet Memurları ile İlgili Mevzuat alanından, VHKİ ve Memur Kadroları için, Genel Kültür, Genel Bilgisayar Kullanımı ve Ofis Programları ile BaÅŸkanlık ve Devlet Memurlarıyla İlgili Mevzuat alanından, Åžoförler için Genel Kültür, Mesleki Yeterlilik (Trafik, Motor, İlk Yardım) ile BaÅŸkanlık ve Devlet Memurlarıyla İlgili Mevzuat alanından, Hizmetliler için, Genel Kültür, Mesleki Yeterlilik ile BaÅŸkanlık ve Devlet Memurlarıyla İlgili Mevzuat alanından seçilebilir. Burada belirtilen konular dışında kalan herhangi bir alandan soru seçimemeli ve sorulmamalıdır. Sınav soruları Word dosyası halinde kaydedilmeli. Hazırlanan sınav soruları gizli tutulmalı ve sınav saatinden önce kesinlikle açıklanmamalıdır. Sorular ancak, sınavın yapılması belirlenen saatte sınava girecek olan herkes müftülüklerde hazır bulunduÄŸu sırada, internet üzerinden, sadece müftülerin ulaÅŸabileceÄŸi bir ÅŸekilde ÅŸifreyle paylaşıma açılmalıdır. Müftüler bu soruları sadece sınav için belirledikleri yerde, herhangi bir ÅŸaibeye mahal vermeyecek ÅŸekilde adayların huzurunda internetten indirecek, sınava katılacakların sayısınca yazıcıdan çıkartacaklardır. Sınav süresini müftülükler belirleyebilirler. Sınavlar müftülükçe belirlenen sınav komisyonunun denetiminde yapılmalıdır. Sınav sonuçları, sınav bittiÄŸi anda hiç bekletilmeden bütün adayların gözü önünde incelenmeli ve aldıkları puanlar cevap kâğıdına iÅŸlenmelidir. Adaylardan herhangi birisinin talep etmesi halinde, sınava katılan diÄŸer adayların cevap kâğıtlarının bir kopyası talep eden adaya verilmelidir.

 

b)      Sözlü Sınavın Uygulanması:

Sınav için daha önceden bir komisyon belirlenmeli ve bu komisyon, yazılı sınav sonuçlarının incelenmesi biter bitmez derhal sözlü sınava geçmelidir. (Sözlü-uygulamalı sınav, adayların hazır bulunduÄŸu bir ortamda yapılacağı gibi, özel bir odada adaylar teker teker çağırılarakta yapılabilir.) Sözlü Sınava baÅŸlanmadan önce sınavın yapılacağı yere, komisyon üyelerini ve adayı görebilecek bir yere kamera (Dijital Kamera, Cep Telefonu Kamerası vs.) yerleÅŸtirilmeli, bu kamerayla sınava katılanların hepsi sınav süresince kayıt altına alınmalıdır. Adaylardan herhangi birisinin talebi halinde bu kayıtlar, adayın temin edeceÄŸi bir dijital depolama aygıtına yüklenerek adaya verilmelidir. Sınav komisyonu adayları yalnızca aÅŸağıda belirtilen konularda sınava tabi tutmalı ve bu kıstaslara göre puan vermelidir. Bu belirlenen konuların dışında soru sorma hakları olmamalıdır. Sözlü-Uygulamalı sınavlarda İmam-Hatipler, Kuranı Kerimi Yüzünden Okuma, Ezber, Tecvid ve Hitabet ile ilgili konularda, Müezzin Kayyımlar,  Kuranı Kerimi Yüzünden Okuma, Ezber, Tecvid, Ezan ve İkamet ile ilgili konularda,  VHKİ ve Memurlar, Genel Bilgisayar Programlarının Kullanımı ve Ofis Programları ile ilgili konularda uygulamalı olarak, Åžoförler, araç kullanım becerisi ve Åžoförlükle ilgili alanlarda uygulamalı olarak deÄŸerlendirmeye tabi tutulmalı ve de bu kıstaslara göre not verilmelidir. Bunların dışında kalan hiçbir konu deÄŸerlendirmeye katılmamalıdır. Hizmetliler için ise ek bir sınava gerek kalmadan yazılı sınavda aldıkları puana göre atanmalıdır.

c)      Sınav Sonuçlarının deÄŸerlendirilmesi ve Puanların Hesaplanması:

Yazılı ve Sözlü-Uygulamalı sınavlar sonucunda verilecek notlar yüzlük puan sisteminde olmalı ve her bir sınava 100 üzerinden puan verilmelidir. Genel puan hesaplaması ise adayın yazılı sınavda aldığı puanın %40’ı, sözlü-uygulamalı sınavın ise %60’ı baz alınmalı, iki sınavda da aldığı notlar toplanarak genel puan hesaplaması yapılmalıdır. (Örnek: Yazılı S:90  yüzde kırkı=36 / Sözlü S: 85 yüzde altmışı=51’dir. Toplam Puanı: 36+51=87 adayın toplamda aldığı puan 87 ÅŸeklinde olmalıdır.)

d)      BoÅŸ Kadroya Atanacak Olanın Belirlenmesi:

Genel puan hesaplamasında en yüksek notu alan adayın boÅŸ kadroya ataması yapılır. En yüksek notu alan aday sayısı iki veya daha fazla olması durumunda ise hangisinin Kuran-ı Kerim’den ne kadar ezberi olduÄŸu tespit edilir ve ezberi fazla olanın ataması yapılır. Kur’an ezberleri eÅŸit olanların dualarda en fazla ezbere sahip olan tercih edilir. Ezbere bildikleri dua sayıları da eÅŸit olması durumunda eÄŸitim durumuna bakılır. O da eÅŸit olursa göreve daha önce baÅŸlamış olan tercih edilir. Bütün bu durumlarda eÅŸitlik bozulmazsa aralarında kura çekilerek kurayı kazanan kiÅŸinin ataması yapılır.

BELİRTİLEN MADDELERİN DIŞINDA KALAN DİĞER HUSUSLAR

f)         Vakıflardan paranın kontrolünü müftülüklere verilmeli.

g)        Diyanet dergisinde imamların yetiÅŸmesi amacıyla (Arapça ve mesleki alanda) en az iki sayfanın ayrılmalı.

h)       Ä°lahiyat haricinde de lisans ve önlisans mezunu olanlara da yurt dışına gitme hakkının saÄŸlanmalı.

i)          GİH sınıfında çalışanlara da DHS’ ye tanınan zamlardan ve fazla mesai ücretinden faydalanması için gerekli düzenlemelerin yapılmalı.

j)         Hangi kademede olursa olsun bir personel aynı görev yerinde en fazla 10 yıl görev yapmalı.

k)       Milli eÄŸitimde milli eÄŸitim müdürleri ve ÅŸefler derslere girmediÄŸi halde ek ders ücretlerinden faydalanmaktadır. Aynı ÅŸekilde Diyanette de müftüler ve ÅŸeflerin bu maddi olanaklardan faydalanmaları için yasal düzenlemeler yapılmalı.

 

BAÄžIMSIZ DİYANET VAKIF – SEN 

 
 
Yorum Yaz


Bu habere ait yorum bulunmamaktadır